Friday, November 2, 2012

Alfalfa


Nama saya Alfalfa ataupun nama saintifik saya "Medicago Sativa". Di California mereka gelarkan saya "Raja Segala Tumbuhan" kerana gred saya yang paling baik. Saya ditanam selama 2 tahun untuk mencapai tempoh matang yang mantap. Tahukah kamu bahawa selama 2 tahun itu, akar saya boleh mencapai sedalam 20 kaki ke dalam tanah. Disebabkan itu, saya berjaya menyerap pelbagai nutrisi. 

Wahai kawan-kawan.....

Bukan akar saya yang digunakan untuk buat vitamin tetapi daun saya yang matang akan dipetik dan dikeringkan secara pengudaraan semula jadi supaya segala nutrisi dalam daun saya akan terus kekal. tulus kan. Daun saya ini sangat kaya dengan klorofil. 


Tahukan kawan-kawan mengapa saya disini???

Saya dijadikan untuk membantu kawan-kawan :)
- saya adalah makanan yang sangat berlkali dan boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid.
- saya boleh menghilangkan toksin dari badan. membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit.
-Bagi kawan-kawan yang mengalami alahan, alfalfa membantu memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan kurap air.
- baik untuk memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti sembelit.
- Jika kawan-kawan mengamalkan pemakanan alfalfa ini dengan jangka panjang, alfalfa akan mengurangkan kolestrol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Ha!!!! hanya saya alfalfa sahaja yang mengandungi Sponin iaitu span yang bertindak menyerap kolestrol.

Jika kawan-kawan ingin tahu lebih lanjut mengenai saya, bolehlah hubungi pengedar saya seperti di bawah:-


anaiena 858233
Shaklee Independent Distributor
http://supplementsihat.blogspot.com
fazzz_anuar@yahoo.com
0126054421

0 comments:

Post a Comment