Monday, September 2, 2013

Luar Biasa Kali ni Berpantang

Muhammad Danish bin Azwari ( Baby Shaklee)
Alhamdulillah, pada 18 June 2013, diriku telah melahirkan seorang cahaya mata lelaki seberat 3.59kg. Daku bersalin melalui ceaser kerana anak dalam kandungan disyaki telah makan najis nya sendiri. Anakku dimasukkan ke dalam NICU selama 2 hari, diberi antiobiotik dan drip. Ujian buat diriku dan bersyukur anakku tiada apa-apa. Alhamdulillah.

Dari dalam wad lagi, daku telah mengambil set berpantang shaklee dan beberapa item produk shaklee dalam pantang telah daku amalkan sejak mengandung lagi. Saya bukanlah pencinta susu, oleh itu daku telah menggantikan susu dengan Ostematrik dari Shaklee.

Daku  makan zink compleks sejak hari pertama berpantang iaitu sejam sebelum sarapan kerana zink tersebut dapat serap sepenuhnya ke dalam badan. Jika mengambil zink dengan makanan lain, kadar serapan akan terganggu dan kualiti serapan zink amat kurang. Selepas breakfast, daku ambil 2 biji vitalea dan 1 biji b compleks bersama Vitamin Chew C. Mengapa makan 2 biji Vitalea adalah kerana diriku mengalami kekurangan darah merah selepas pembedahan. Tahukan anda bahawa jika vitamin c diambil bersama vitalea, kadar serapan vitalea akan jadi lebih baik. Ini kerana vitamin c membantu kadar serapan vitalea ke dalam badan.

Daku berpantang di kampung, Kesang, Jasin, Melaka. Disana nurse bidan datang melawat buat kali pertama mengatakan anakku tiada kuning, Alhamdulillah. Nurse bidan datang kali kedua melihat luka ceaser ku dan mengatakan "ok". Mungkin makan zink luka jadi cepat kering. Masa berpantang, daku bukanlah jenis yang tahu duduk diatas katil sahaja. Daku makan di meja dapur seawal hari 3 iaitu sesudah keluar wad. Mak dan adik tengok pun "confius". Macam tidak ceaser. Adakah kerana vitalea yang diambil itu memberi tenaga padaku ???

Alhamdulillah kesihatan juga baik. Sehingga hari ini, masih berada dalam kesihatan yang baik. Anak juga sihat. Tika anakku, Muhammad Danish b Azwari berumur 2 bulan, berat badannya mencecah 6.25 kg. Ketika dalam hari, maklang sekeluarga datang melawat dan melihat anakku yang begitu tegap lehernya sampai menegur, itulah rahsia ostematrik yang diriku amalkan seawal mengandung lagi.

Inilah baby shaklee ku berikan dan sekarang diriku memberikan sepenuhnya susu ibu padanya dan ada cerita sedikit pengalaman yang ingin ku kongsikan bersama anda semua di post yang akan datang.

Sungguh bertuah berkenalan dengan Shaklee.


With luv.
Anaiena ^-^

0 comments:

Post a Comment